Mészáros Róbert,iskolánk új tanára

Az első kérdésünk az lenne, hogy tetszik az iskola, szeret-e itt tanítani?

A választ kezdeném egy kissé távolabbról! Gyakran utazunk át Nagyatádon, és mindig jó érzéssel tölt el bennünket látni ezt a szép várost, a virágos, rendezett tereivel, színes, új vagy éppen gondos kézben tartott régebbi épületeivel. Az iskola is illik ebbe a feelingbe! Rendezett és modern körülmények között tanulhattok, taníthatunk titeket. Iskolánkból az informatika laborokat ismertem meg először, és az itt tevékenykedő IT kollégákat. Jó kis csapat, remélem, illek a képbe! A 14 TI diákokat tanítom kizárólag, akikkel jó sokat vagyunk együtt. Tanulunk, nevetünk, sztorizunk, ásítozunk is - de ezt nagyon ritkán J - úgy érzem megtaláltuk a közös hullámhosszt. Szívesen jövök hozzájuk! Ha reggel kicsit álmosabban érkezem, az aulában jó zenék szólnak, ez felpezsdít – köszönöm a DJ-nek!

A második kérdés, hol tanított az Ady Endre Gimnázium előtt? ( Na jó, " azt hiszem erre tudom a választ")

19 évesen kezdtem informatikát tanítani az Iharosberényi Általános és Zeneiskolában. Közben informatikus-mérnökként diplomáztam, szereztem több Cisco hálózati végzettséget. 2012 év végén a KLIK informatikusa lettem, ekkor a tanítást abbahagytam. Párhuzamosan dolgoztam más informatikai cégeknek is. A tanítást a Csurgói Nagyváthy-Kolping Középiskolában folytattam, ahol informatikai rendszergazdákat tanítottam. Egy kicsit a véletlennek is köszönhető, hogy most itt vagyok az iskolátokban, de ez egy másik történet már.

Mi a legviccesebb élmény, ami valaha érte egy órán?

Sok van, egy egyszerűbbet elmesélek. Infó óra elején feleltetni készültem egy tanulót. A következő nehéz kérdést tettem fel neki:

  • Miről tanultunk az előző órán?
  • Az inkvizícióról! – felelte büszkén, magabiztosan a diák!

Átfutott rajtam a gondolat, hogy valóban ilyen szörnyű órát tarthattam?! Hála Istennek a válasz a diák részéről csak egy nyelvbotlás volt, mivel a téma az információ volt!
Magamban fanyar örömmel konstatáltam: A töri tanárunk jó munkát végzett!

Valamint az utolsó kérdés, Mi az amit szívesen megosztana magáról a diákoknak (pl.: hobbi..)?

A ’fészbuk’ profilomat! J Ezen kívül még annyit elárulok, hogy szeretem az összeesküvés-elméleteket, mert fantáziadúsak, persze jobb, ha nem hisszük el őket. Szoktunk itt még a sportról beszélni, én is fogok. Azon kockák sorát gyarapítom, akik antitalentumok, de azért a teniszt megszerettem Iharosberényben, és néha, fellángolásból futni is szoktam. Nagyon szeretek kirándulni, a természetben járni, ez segít kikapcsolni, feltölteni.

 

Előre is nagyon köszönjük a válaszokat: Az Adyák szemle csapata