Interjú Molnár Tibor Tanárúrral

Interjú Molnár Tibor tanárúrral

Milyen érzéssel jön be a munkahelyére dolgozni?

Jó érzéssel jövök általában, így nyár után kicsit aggódni szoktam, hogy mennyit felejtenek a diákok. Ez egy kicsit nehezebb időszak, de utána szeretek bemenni.

Van-e olyan osztály, ahova kifejezetten szeret bemenni, vagy olyan, ahova legszívesebben be se menne?

Nem, igazából nincsen, aki nagyon-nagyon nehézkes. Olyan osztály, akihez nagyon szeretek, az egyrészt a saját osztályom. A 12B-sekkel nagyon összenőttünk, hozzájuk szeretek bemenni akkor is, ha a matematika éppen nem megy annyira.

És volt már nagyobb csalódása?

Volt olyan idő, hogy egy-két osztályhoz igazán vacak volt bemenni, de ez idővel helyre jött.

Van erre konkrét példája?

Amikor a végzős osztályoknak régen tanítottam heti egy órában elektrotechnikát, azt nagyon utáltam, mert nem is tanulták; meg semmi, ami nem érettségi, nem érdekelte őket, nem nagyon tanulták. Hát ott azért voltak gondok, de emberileg ott is kijöttünk, csak szakmailag ott nagyon sok kínlódás volt.

Vannak esetleg olyan diákjai, akik már elballagtak, de maga ugyanúgy jóban van velük, tartja velük a kapcsolatot?

Minden évben előfordul. Van akivel nagyon jóban vagyunk, de nem a közelben van, tehát csak Facebook-kapcsolat, személyesen sajnos nem igen szoktunk találkozni.

A munkaideje után mivel tölti az idejét?

Először is gyakran várok a buszra, mert ugye Barcsra megyek, azt az időt olvasgatással szoktam tölteni, mert nagyon szeretek olvasni, akkor megvan a napi olvasás. Amikor hazaérek (nekem ugye van három általános iskoláskorú lányom), segítek nekik ezt-azt a tanulásban. Amikor nem tanulnak, akkor meg elmondják, mi volt velük aznap. Velük elég sok időm elmegy szerencsére.

Sportol valamit?

Futok. Átlagban két-három naponta reggel elmegyek futni.

Mit csinál még szívesen a szabadidejében?

Körülbelül egy éve rákaptam a sakkozásra. Online szoktam sakkozgatni. Amit életemben legszívesebben csináltam, az a foci volt, csak most nincs alkalom. Futok-futok, de azért hogyha labda után futnék hetente kétszer-háromszor, az azért jobban esne. De muszáj mozogni valamit.

A hétvégéken, szünetekben a családjával, vagy inkábba barátokkal szokta az időt tölteni?

A családommal főleg. Nagyon ritka az, hogy a barátokkal, de most már, hogy a gyerekek nagyobbak, így gyakrabban előfordul, hogy a barátokkal el tudunk szabadulni. Évente egyszer-kétszer. A családdal, ha megyünk, nyáron többet, de akár őszi szünetben is elmegyünk kirándulgatni.

Vannak-e olyan helyek, ahova minden évben visszamegy?

A feleségem Kárpátaljai származású, a szülei ott élnek. Oda minden nyáron elmegyünk egy-két hétre, az egy állandó program. Én fiatal, iskolás koromban rengeteget kirándultam az osztályaimmal az Északi-Középhegységben. Most, ha tehetjük, úgy jövünk haza Kárpátaljáról, hogy ott az Északi-Középhegységbe is benézünk.

Hol volt mostanában utoljára?

Most utoljára megmutattam a lányaimnak Szilvásváradon a Szalajka-völgyet. Ott megy a kisvonat, meg fent a hegyoldalban van egy ősemberbarlang. Ezeket a részeket megnéztük.