Baráth Viki interjú

Interjú Baráth Viktóriával az Első tánc című regény írónőjével!

 

 

1.Nem is olyan rég "robbantál" be a köztudatba könyveddel melynek címe Első tánc  . Hogy érzed magad?

 Nagyszerűen! Azt hiszem, nem sokan mondhatják el magukról, hogy az álmuk valóra vált, ezért kiváltságosnak érzem magam.

 

  1. Mennyire változott meg az életed miután kiadták az első könyved?

 Nagyon, az életem is, illetve én is változtam, de szerencsére pozitív irányba. Régebben el se tudtam volna képzelni, hogy akár csak kimondjam azt, amit legbelül gondolok, most pedig már több száz ember – akiknek nagyrésze ismeretlen – ismerheti meg az általam teremtett kis világot, és a benne élő karaktereket. Az írás és a könyvkiadás is sokat segített abban, hogy jobban megnyíljak mások felé.

 

  1. Inspirált valaki az írása közben?

 Inkább élmények és gondolatok inspiráltak, mint személyek. Bár sok jelenetet és párbeszédet ültettem át a valóságból, tehát mondhatjuk úgy is, hogy a környezetemben lévő összes személy adott némi inspirációt.

 

  1. Mindig is író szerettél volna lenni? Kicsi korodban mi volt az álmod?

Sosem voltak kimondott álmaim, hogy mi is szeretnék lenni. Egy ideig táncoltam, azzal szívesen foglalkoztam volna, azóta is sajnálom, hogy abbahagytam, de sosem tudtam megmondani, hogy mit is szeretnék igazából csinálni. Ez azonban megváltozott, amikor elkezdtem írni. Valójában nem is tudtam, hogy én éppen egy regényt írok, így tulajdonképpen úgy váltam íróvá, hogy nem is tudtam róla.

 

  1. Van olyan ember akire felnézel?

Konkrét személyt nem tudnék mondani, de mindenkit csodálok, akik kitűznek egy célt maguk elé, és azon dolgoznak, hogy azt a bizonyos célt elérjék. Felnézek azokra, akik büszkén felvállalják magukat és azt, amit csinálnak. Én is ilyen szeretnék lenni.

 

  1. Ha 3 kívánságod lehetne miket kívánnál?

Az első biztosan az lenne, hogy csináljanak sorozatot az Első táncból. Valamiért én sosem gondoltam rá filmként, annyi minden történik benne, hogy lehetetlenség lenne két órába belesűríteni. A másodikra azt választanám, hogy ne féljek a repüléstől. Imádok utazni, szeretnék minél több helyre eljutni, de így nehézkes lesz. Végül pedig szeretném kiadni az összes kéziratomat, az elkészülteket, és azokat is, amik a jövőben fognak elkészülni.

 

  1. Mikorra várható a következő könyved?

Bízom benne, hogy jövőre sikerül kiadni az Első tánc folytatását, de sajnos még nem tudok konkrét időpontot.

 

  1. Mit tervezel a jövőre nézve?

Továbbra is írni szeretnék, amennyit csak tudok. Remélem, hogy egyre többen megismerik majd az írásaimat. Valamint sokat szeretnék utazni, minél jobban megismerni a világot, annyi kultúrát és élményt magamba szívni, amennyit csak lehet.

 

  1. Kiknek ajánlod az Első tánc-ot?

Elsősorban azoknak a fiataloknak, akik még keresik a saját útjukat. Nagyon nehéz túlélni azt az időszakot, amikor a legnagyobb döntéseket kel meghoznunk a további életünkre és jövőnkre vonatkozóan, de ha a megfelelő irányba indulunk és a megfelelő emberek vesznek minket körül, akkor rájövünk, hogy semmi sem lehetetlen. Bíznunk kell önmagunkban, hogy ledönthessük a saját korlátainkat és megvalósíthassuk az álmainkat.