Interjú Tápler Zsolt tanár úrral

Interjú Tápler Zsolt tanár úrral

 

 

Köszönjük, hogy vállalta az interjút. Első körben meséljen kicsit magáról!

 

Ez lesz a 10. évem, hogy tanítok. Itt kezdtem Csurgón a Csokonai Gimnáziumban, még 2009-ben. Előtte külföldet jártam, voltam kint Amerikában jó néhány évet, utána Hollandiában dolgoztam.

Azután hazajöttem, és akkor kezdtem el tanítani Csurgón. Azóta megnősültem, van két szép gyerekem. Ábel másfél éves, Barni 11 éves.

S akkor jött ez a lehetőség, hogy jöjjünk át a feleségemmel. Így jöttem át ide 2017-es tanévben.

 

Miért döntött a tanári pálya mellett?

 

Az én történetem az, hogy amikor kint voltam Amerikában, akkor kosárlabdáztam. Első körben ebből szerettem volna megélni.

Sajnos nem sikerült- azért azt tegyük hozzá, hogy ez nagyon nehéz dolog. Amikor körvonalózott az életemben, hogy ez nem nagyon fog működni, akkor döntöttem úgy, hogy próbálkozom a tanítással. Az angol szakot vettem fel, megcsináltam az iskolát, és ezen a vonalon léptem tovább. Így lettem tanár, ami egyébként egy jó döntés volt, mert szeretek tanítani, szeretem a gyerekeket, úgyhogy elégedett vagyok.

 

Mennyire tér el az Amerikai és a Magyar oktatási rendszer?

 

Markánsan. Első körben a diákok nagyon kedvelnék, hogy ott tulajdonképpen nincs házi feladat.

Maga a felépítése, hozzáteszem, (hogyha az életkort vesszük figyelembe) a magyar oktatásban kísértetiesen hasonlít az amerikai oktatáshoz, hogy mikor kezdesz, és mikor végzel.

Hat éves korukban kezdik a gyerekek az Elementary School-t, majd mennek feljebb, először a Junior High-ba (az a 7. 8. osztálynak felel meg itt Magyarországon), majd mennek a High Schoolba, ami nyilván a magyar középiskolának felel meg.

 

Melyik diákjának az eredményére a legbüszkébb?

 

Talán Deák tanár úr fia, akit tanítottam Csurgón, Deák Zoltán. Az emelt szintűje nagyon jó lett, szerettem volna menni vele OKTG-re idén, de aztán időközben átjöttem ide.

Ő volt az, aki nagyon-nagyon szép eredményeket hozott, ívelt felfelé, illetve képességben nagyon kiemelkedő volt.  Azt gondolom, hogyha idén elindultunk volna az OKTG-n, akkor Ő benne lett volna, ha nem is az első 10-ben, de mindenképp jó eredményt ért volna el.

Persze vannak más diákok is, akik nagyon ügyesek.

 

 

Készítette: Baumgartner Dorka, Herr Anna