Adyák Szemle

2018\05\14

Filmajánló:Testről és lélekről

Filmajánló:

Testről és lélekről

 

„Mi lenne, ha egy nap találkoznál valakivel, aki éjjelente ugyanazt álmodja, mint te? Vagy pontosabban: kiderülne, hogy már régóta ugyanabban a világban találkoztok éjszakánként. Örülnél neki? Vagy megijednél? Esetleg romantikusnak találnád? De mi van, ha te cseppet sem vagy romantikus alkat? Hogy nézel egy-egy gyengéd álom után másnap, éberen ennek az idegen embernek szemébe? És, mi van, ha az illető nem kifejezetten szimpatikus neked? Próbálnád megszeretni? Hogy lehet az, hogy éjjel, egymástól több kilométerre, magányos ágyatokban fekve egymáséi lehettek, de nappal, hús vér valótokban egymással szemben állva még egy vacak első randevút sem tudtok normálisan lebonyolítani? És mi van, ha a második találkozó is kínosan sikerül? A harmadik meg kifejezetten szégyenletes? Feladnád? És ha feladnád, kibírnád?”

 

Enyedi Ildikó filmjét a legjobb idegen nyelvű film kategóriában nevezték az Oscar-díjra. Sajnos nem nyert a film, de így is a legjobb 5 között tudhatja magát! :)

 

Kozma Lilla

2018\05\13

Sajtófesztivál

Megrendezésre került a 25. Országos Ifjúsági Sajtófesztivál, ahol Az év diáklapja kategóriában az Adyák Szemle I. helyezést ért el.

Köszönjük a támogatásotokat!:)

 

2017\12\02

Mészáros Róbert,iskolánk új tanára

Az első kérdésünk az lenne, hogy tetszik az iskola, szeret-e itt tanítani?

A választ kezdeném egy kissé távolabbról! Gyakran utazunk át Nagyatádon, és mindig jó érzéssel tölt el bennünket látni ezt a szép várost, a virágos, rendezett tereivel, színes, új vagy éppen gondos kézben tartott régebbi épületeivel. Az iskola is illik ebbe a feelingbe! Rendezett és modern körülmények között tanulhattok, taníthatunk titeket. Iskolánkból az informatika laborokat ismertem meg először, és az itt tevékenykedő IT kollégákat. Jó kis csapat, remélem, illek a képbe! A 14 TI diákokat tanítom kizárólag, akikkel jó sokat vagyunk együtt. Tanulunk, nevetünk, sztorizunk, ásítozunk is - de ezt nagyon ritkán J - úgy érzem megtaláltuk a közös hullámhosszt. Szívesen jövök hozzájuk! Ha reggel kicsit álmosabban érkezem, az aulában jó zenék szólnak, ez felpezsdít – köszönöm a DJ-nek!

A második kérdés, hol tanított az Ady Endre Gimnázium előtt? ( Na jó, " azt hiszem erre tudom a választ")

19 évesen kezdtem informatikát tanítani az Iharosberényi Általános és Zeneiskolában. Közben informatikus-mérnökként diplomáztam, szereztem több Cisco hálózati végzettséget. 2012 év végén a KLIK informatikusa lettem, ekkor a tanítást abbahagytam. Párhuzamosan dolgoztam más informatikai cégeknek is. A tanítást a Csurgói Nagyváthy-Kolping Középiskolában folytattam, ahol informatikai rendszergazdákat tanítottam. Egy kicsit a véletlennek is köszönhető, hogy most itt vagyok az iskolátokban, de ez egy másik történet már.

Mi a legviccesebb élmény, ami valaha érte egy órán?

Sok van, egy egyszerűbbet elmesélek. Infó óra elején feleltetni készültem egy tanulót. A következő nehéz kérdést tettem fel neki:

  • Miről tanultunk az előző órán?
  • Az inkvizícióról! – felelte büszkén, magabiztosan a diák!

Átfutott rajtam a gondolat, hogy valóban ilyen szörnyű órát tarthattam?! Hála Istennek a válasz a diák részéről csak egy nyelvbotlás volt, mivel a téma az információ volt!
Magamban fanyar örömmel konstatáltam: A töri tanárunk jó munkát végzett!

Valamint az utolsó kérdés, Mi az amit szívesen megosztana magáról a diákoknak (pl.: hobbi..)?

A ’fészbuk’ profilomat! J Ezen kívül még annyit elárulok, hogy szeretem az összeesküvés-elméleteket, mert fantáziadúsak, persze jobb, ha nem hisszük el őket. Szoktunk itt még a sportról beszélni, én is fogok. Azon kockák sorát gyarapítom, akik antitalentumok, de azért a teniszt megszerettem Iharosberényben, és néha, fellángolásból futni is szoktam. Nagyon szeretek kirándulni, a természetben járni, ez segít kikapcsolni, feltölteni.

 

Előre is nagyon köszönjük a válaszokat: Az Adyák szemle csapata

2017\11\30

Színházra fel!

SZÍNHÁZRA FEL!

Sulinkból páran a Csiky Gergely Színház keretei között tekintettük meg William Shakespeare: Vízkereszt, vagy bánom is én-t Zakariás Zalán rendezésében.

Kritika:

Őszintén szólva először nagyon szkeptikusan álltam a darabhoz, és az első felvonást kicsit kesze-kuszának tartottam, talán túl sok (idő) volt a karakterek kibontakozása, és a 21. századot erőltetetten jelenítették meg (még is egy Shakespeareről van szó). De a második felvonás nagyon humorosra és elgondolkodtatóra sikerült. Szóval összeségében a végkifejlete tetszett, és el is gondolkodtatott, elvégre azt mondják az a jó színház, ami után még gondolkozol és értelmezed.

Ami többünknek tetszett és ajánljuk, hogy hallgassátok meg az az Illúzió: Kicsikém „száma”, ami a darabban többször felcsendült.

 

„Shakespeare egyik legnépszerűbb műve, amiben félreértések és álruhák, önfeledt bolondozások és (majdnem) tragikus fordulatok indáznak egymásba – és mind ezek középpontjában mi más is lenne, mint a Szerelem.” (forrás: Csiky.hu)

 

2017\11\28

Interjú Tápler Zsolt tanár úrral

Interjú Tápler Zsolt tanár úrral

 

 

Köszönjük, hogy vállalta az interjút. Első körben meséljen kicsit magáról!

 

Ez lesz a 10. évem, hogy tanítok. Itt kezdtem Csurgón a Csokonai Gimnáziumban, még 2009-ben. Előtte külföldet jártam, voltam kint Amerikában jó néhány évet, utána Hollandiában dolgoztam.

Azután hazajöttem, és akkor kezdtem el tanítani Csurgón. Azóta megnősültem, van két szép gyerekem. Ábel másfél éves, Barni 11 éves.

S akkor jött ez a lehetőség, hogy jöjjünk át a feleségemmel. Így jöttem át ide 2017-es tanévben.

 

Miért döntött a tanári pálya mellett?

 

Az én történetem az, hogy amikor kint voltam Amerikában, akkor kosárlabdáztam. Első körben ebből szerettem volna megélni.

Sajnos nem sikerült- azért azt tegyük hozzá, hogy ez nagyon nehéz dolog. Amikor körvonalózott az életemben, hogy ez nem nagyon fog működni, akkor döntöttem úgy, hogy próbálkozom a tanítással. Az angol szakot vettem fel, megcsináltam az iskolát, és ezen a vonalon léptem tovább. Így lettem tanár, ami egyébként egy jó döntés volt, mert szeretek tanítani, szeretem a gyerekeket, úgyhogy elégedett vagyok.

 

Mennyire tér el az Amerikai és a Magyar oktatási rendszer?

 

Markánsan. Első körben a diákok nagyon kedvelnék, hogy ott tulajdonképpen nincs házi feladat.

Maga a felépítése, hozzáteszem, (hogyha az életkort vesszük figyelembe) a magyar oktatásban kísértetiesen hasonlít az amerikai oktatáshoz, hogy mikor kezdesz, és mikor végzel.

Hat éves korukban kezdik a gyerekek az Elementary School-t, majd mennek feljebb, először a Junior High-ba (az a 7. 8. osztálynak felel meg itt Magyarországon), majd mennek a High Schoolba, ami nyilván a magyar középiskolának felel meg.

 

Melyik diákjának az eredményére a legbüszkébb?

 

Talán Deák tanár úr fia, akit tanítottam Csurgón, Deák Zoltán. Az emelt szintűje nagyon jó lett, szerettem volna menni vele OKTG-re idén, de aztán időközben átjöttem ide.

Ő volt az, aki nagyon-nagyon szép eredményeket hozott, ívelt felfelé, illetve képességben nagyon kiemelkedő volt.  Azt gondolom, hogyha idén elindultunk volna az OKTG-n, akkor Ő benne lett volna, ha nem is az első 10-ben, de mindenképp jó eredményt ért volna el.

Persze vannak más diákok is, akik nagyon ügyesek.

 

 

Készítette: Baumgartner Dorka, Herr Anna

 

 

 

2017\10\08

Az árnyékkirálynő

 Képtalálat a következőre: „cj redwine az árnyékkirálynő”

Eredeti cím: The Shadow Queen

Sorozat: Ravenspire 1.

Magyar megjelenés: 2016

Kiadó: Twister Media

Oldalszám: 416

Ár: 3490-

 

Tükröm, ​tükröm, mondd meg nékem: ki uralja e vidéket?

Lorelai Diederich szökevény koronahercegnőnek egyetlen célja van: megölni a gonosz királynét, aki magához ragadta a hatalmat, elfoglalta Ravenspire trónját, és megölte a hercegnő apját. Ehhez Lorelai kénytelen a varázslat fegyverét bevetni, amivel azonban Irina királyné is élhet. A hercegnőnek erősebbnek, gyorsabbnak és kitartóbbnak kell lennie Irinánál, akihez fogható veszélyes varázslót még nem látott Ravenspire.

A szomszédos királyság, Eldr földjén Kol herceg apját és bátyját megölik az országot lerohanó, varázserővel irányított ogrék, így hirtelen a másodszülött herceg felelősségévé válik megvédeni az országot. Ehhez Kolnak varázserőre van szüksége. Ezt csak úgy szerezheti meg, ha egyezséget köt Ravenspire uralkodójával. Irina azt kéri tőle, hogy segítségéért cserébe vigye el neki Lorelai szívét.

A hercegnő azonban egyáltalán nem olyan, mint amilyennek Kol gondolta. Gyönyörű, megzabolázhatatlan és megállíthatatlan. A sötét varázslat ellenére Lorelai vonzódik a zaklatott ifjú királyhoz. Azért küzd, hogy mindig egy lépéssel a sárkányszívű vadász király előtt járjon, akit a kelleténél sokkal jobban kedvel. Mindent megtesz, hogy legyőzze a gonosz királynét. Irina azonban nem adja fel harc nélkül, és végső lépésének következménye az is lehet, hogy a hercegnő elveszti utolsó megmaradt vesztenivalóját.

Romantika és fantasy rajongóknak kötelező olvasmány! :)

 

Az őszre ezeket is ajánlom:

*Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó

*Jennifer Salvato Doktorski: Lángra lobbant nyár

*Jenny Han: The Summer I Turned Pretty – A nyár, amikor megszépültem

*Kody Keplinger: The DUFF – A pótkerék

*Leiner Laura:  Bábel

 

Kozma Lilla

 

2017\06\09

Baráth Viki interjú

Interjú Baráth Viktóriával az Első tánc című regény írónőjével!

 

 

1.Nem is olyan rég "robbantál" be a köztudatba könyveddel melynek címe Első tánc  . Hogy érzed magad?

 Nagyszerűen! Azt hiszem, nem sokan mondhatják el magukról, hogy az álmuk valóra vált, ezért kiváltságosnak érzem magam.

 

  1. Mennyire változott meg az életed miután kiadták az első könyved?

 Nagyon, az életem is, illetve én is változtam, de szerencsére pozitív irányba. Régebben el se tudtam volna képzelni, hogy akár csak kimondjam azt, amit legbelül gondolok, most pedig már több száz ember – akiknek nagyrésze ismeretlen – ismerheti meg az általam teremtett kis világot, és a benne élő karaktereket. Az írás és a könyvkiadás is sokat segített abban, hogy jobban megnyíljak mások felé.

 

  1. Inspirált valaki az írása közben?

 Inkább élmények és gondolatok inspiráltak, mint személyek. Bár sok jelenetet és párbeszédet ültettem át a valóságból, tehát mondhatjuk úgy is, hogy a környezetemben lévő összes személy adott némi inspirációt.

 

  1. Mindig is író szerettél volna lenni? Kicsi korodban mi volt az álmod?

Sosem voltak kimondott álmaim, hogy mi is szeretnék lenni. Egy ideig táncoltam, azzal szívesen foglalkoztam volna, azóta is sajnálom, hogy abbahagytam, de sosem tudtam megmondani, hogy mit is szeretnék igazából csinálni. Ez azonban megváltozott, amikor elkezdtem írni. Valójában nem is tudtam, hogy én éppen egy regényt írok, így tulajdonképpen úgy váltam íróvá, hogy nem is tudtam róla.

 

  1. Van olyan ember akire felnézel?

Konkrét személyt nem tudnék mondani, de mindenkit csodálok, akik kitűznek egy célt maguk elé, és azon dolgoznak, hogy azt a bizonyos célt elérjék. Felnézek azokra, akik büszkén felvállalják magukat és azt, amit csinálnak. Én is ilyen szeretnék lenni.

 

  1. Ha 3 kívánságod lehetne miket kívánnál?

Az első biztosan az lenne, hogy csináljanak sorozatot az Első táncból. Valamiért én sosem gondoltam rá filmként, annyi minden történik benne, hogy lehetetlenség lenne két órába belesűríteni. A másodikra azt választanám, hogy ne féljek a repüléstől. Imádok utazni, szeretnék minél több helyre eljutni, de így nehézkes lesz. Végül pedig szeretném kiadni az összes kéziratomat, az elkészülteket, és azokat is, amik a jövőben fognak elkészülni.

 

  1. Mikorra várható a következő könyved?

Bízom benne, hogy jövőre sikerül kiadni az Első tánc folytatását, de sajnos még nem tudok konkrét időpontot.

 

  1. Mit tervezel a jövőre nézve?

Továbbra is írni szeretnék, amennyit csak tudok. Remélem, hogy egyre többen megismerik majd az írásaimat. Valamint sokat szeretnék utazni, minél jobban megismerni a világot, annyi kultúrát és élményt magamba szívni, amennyit csak lehet.

 

  1. Kiknek ajánlod az Első tánc-ot?

Elsősorban azoknak a fiataloknak, akik még keresik a saját útjukat. Nagyon nehéz túlélni azt az időszakot, amikor a legnagyobb döntéseket kel meghoznunk a további életünkre és jövőnkre vonatkozóan, de ha a megfelelő irányba indulunk és a megfelelő emberek vesznek minket körül, akkor rájövünk, hogy semmi sem lehetetlen. Bíznunk kell önmagunkban, hogy ledönthessük a saját korlátainkat és megvalósíthassuk az álmainkat.

2017\06\08

Erdély

Erdélyi kirándulás (2017.03.14-2017.03.19)

 

Március 14. (Kedd) Utazás Kézdivásárhelyre.

5.00-kor indulás a KSZC Nagyatádi Ady Endre Gimnáziuma, Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma elől, 32 tanulóval (19 lány, 13 fiú), 4 pedagógussal (3 nő, 1 férfi) és a két buszsofőrrel.

Útvonal: Nagyatád – Arad – Déva – Nagyszeben – Székelyudvarhely - Kézdivásárhely. Harmadik pihenőhelyünk Dévánál volt, így kihasználtuk az alkalmat és megnéztük Déva várát.

 

 

Érkezés: 22.15-kor Kézdivásárhelyre az Apor Péter Líceum Kollégiumába, ahol a késői időpont ellenére nagyon kedvesen fogadtak minket.

 

 

Március 15. (Szerda) Részvétel az ünnepségen, találkozás a lícium diákjaival, városnézés.

8.30-kor az iskola étkezőjében kaptunk bőséges reggelit. Majd találkoztunk az iskola igazgatójával. 9.45-kor az iskola udvarán gyülekeztünk az ottani diákokkal. Elindultunk a Bem szoborhoz, ahol az iskola tanulói egy 15 perces iskolai műsort adtak. Kézdivásárhelyen az a szokás, hogy a helyi magyar iskolák a város központjában lévő szobroknál tartják saját iskolai ünnepségüket. Ezután következett az iskolák felvonulása a Gábor Áron téren. Miután mindenki felvonult a téren, különböző helyeken sorfalat álltak az iskolák pedagógusai és diákjai, így mi is csatlakoztunk a sorfalhoz. 11 órakor pedig kezdetét vette a környező települések felvonulása lovakkal, szekerekkel, énekszóval kísérve. Láttunk huszárokat, népviseletbe öltözött embereket. Teljesen más sokkal bensőségesebb hangulatban ünneplik a március 15-ét, mint ahogy mi megemlékezünk róla Magyarországon.

13 órakor ebédeltünk a kollégiumban. 14.30-kor elsétáltunk az Erzsébet terembe, ahol egy kiállítást nézhettünk meg. Ezután a Gyűjtemények Házába látogattunk, ahol ismét sok érdekes dologgal találkozhattunk. Beke Ernő pedig egy rendkívüli magyar és történelem órát tartott a gyerekeknek. 16.30-17.30 között városnézésre került sor szabad program keretében.

17.30-kor vacsora volt a kollégium étkezőjében.

18.00-19.30-ig Táncházon vettünk részt az ottani fiatalok vezetésével.

Március 16. (Csütörtök) Kirándulás Háromszék nevezettességeinek megtekintése.

  1. Gelence: gelencei római katolikus templomot idegenvezetőnk keresztanyja mutatta be nekünk, ennek köszönhetően szinte otthon éreztük magunkat. A várfallal körülvett, kisméretű, hajó-szentély térfűzésű templom a kora gótikus székelyföldi műemlékek egyik legszebb emléke. A hajó deszkával fedett gerendás mennyezete 12 sorban összesen 103 kazettára van felosztva. Alapfestésük fehér, nagyságuk 85 x 77 centiméter. A kazettákat nagyobbrészt rozettákkal és növényi ornamentikával díszítették, de vannak közöttük egyházi vonatkozású és heraldikai ábrák is. Különösen tetszett a Szent László legendát megjelenítő festmény sorozat.

 

 

  1. Kovászna városban különböző borvizeket kóstolhattunk meg, és Pokolsár nevű természetvédelmi ritkaságot is megtekinthettünk.
  2. Csomakőrös: Kőrösi Csoma Sándor emlékfák
  3. Zágon: Mikes kert, Mikes-tölgyek, Mikes-Szentkereszty-kúria

 

  1. Dálnok: Dózsa György szobor (Szobotka András alkotása).
  2. Csernáton: Haszmann Pál múzeum

Este hatra értünk vissza a kollégiumban, akkor vacsoráztunk. Vacsora után szabad program volt a gyerekeknek.

 

Március 17. (Péntek) Kirándulás

  1. Torja: Kézdivásárhelytől 8 km-re ÉNY-ra a Torja patak völgyében fekszik. I.e az V. évszázad óta lakott. 1307-ben THORIA néven említik először. Altorján található az Apor család XVII. sz. klasszicista kastélya. A világ legnagyobb székelykapuja található itt: 9,5 m magas és 15 m széles.

 

 

 

  1. Bálványosvár: a település feletti 1040 m magas sziklatetőn állnak Bálványosvár romjai (XI-XIII.sz.). XIV. századtól az Aporoké. Belső fala IV. Béla idején épült (1235). Külső fala IV. László idejében (1272-1290).3. Czárfürdő: 1895-ben alapította Csiszár Dénes. 1912-ben alakult a „Bálványos Fürdő és Szénsavgyár Rt”.

 

  1. Fürdőmedencék: Timsós, Csokoládé, Vallató, Hammas-fürdők.

 

  1. Büdös barlang: 1052 méter magasságban található a Bálványosi hágón egy elhagyott kénbarlang. 1892-ben falaztatták ki kővel a kb. 14 méteres üreget. A barlang levegőjének vegyi elemzését Ilosvay Lajos magyar vegyész készítette el 1884-ben. A gázhozama 3000-6000 m3, 95,82 % CO2; 2,66 % N2; 0,38 % H2S, 0,14 % O2. Egészségügyi hatásai: keringési és vérnyomásproblémák, valamint bőrbetegségek, allergiás tünetek leküzdésére.
  2. Szent Anna tó: Krátertó az Erdélyi Csomád hegységben, kb. 29000 éve keletkezett. A tó felszíne 0,22 km2, mélysége 7 m, a part hossza 1,73 km. A tó legendájához kapcsolódó kápolnát is megtekintettük, és a szemfülesek friss medve nyomot is láthattak.

 

 

 

Délután 14.30-kor érkeztünk meg a kollégiumba, utána ebédeltünk. Majd a helyi asszonyok segítségével az udvaron kürtöskalácsot sütöttünk. Este hatkor vacsora volt, utána szabad program a gyerekeknek. Szabad program után egy búcsú bulit tartottak maguknak a diákok.

Március 18. (szombat) Utazás Székelyudvarhelyre, Parajdi Sóbánya.

7.30-kor volt a reggeli, utána indulás Székelyudvarhelyre. 10.10-re értünk Székelyudvarhelyre. Átvettük a szállást, mindenki egy kicsit megpihenhetett. Utána délre átsétáltunk egy közeli vendéglőbe, ahol megebédeltünk. Az étkezés után busszal ellátogattunk a Parajdi Sóbányába. A sóbányához egy helyi járatos busszal utaztunk egy barlangban 1.5 km-en keresztül. A barlang nagyon érdekes volt, és a levegő hihetetlen tiszta volt. Este hatkor vacsoráztunk a közeli vendéglőben, utána szabad program volt a gyerekeknek. A napunkat csak az rontotta el, hogy sajnos egész nap esett az eső.

Március 19. (vasárnap) Utazás haza Nagyatádra.

7 órakor a szállásadó iskola ebédlőjében megreggeliztünk, majd fél nyolckor elindultunk haza. Hazafelé kétszer álltunk meg, így este hétkor parkoltunk le a KSZC Ady Endre Gimnáziuma előtt.

Összegzés: A kirándulás alapvetően nagyon jól sikerült. A gyerekek kulturáltan viselkedtek és a többségük nagyon érdeklődő volt. Március 15-ke ünneplése nagyon szép volt, hihetetlen, hogy az ottani emberekben, milyen mélyen él a magyarság. A fogadó iskola általi kirándulások nagyon jól sikerültek, sok érdekes dolgot nézhettünk meg. Külön köszönet az ottani földrajz és biológia tanároknak, akik nagyon felkészültek voltak, és sok szép érdekes dolgot mutattak meg nekünk.

 

 

Készítette: Diczku Dénesné

2017\06\02

Interjú Mesterné Erika Tanárnővel

Interjú Mesterné Erika Tanárnővel

1.Mi a kedvenc iskolán kívüli foglalkozása/hobbija?

Szeretek túrázni és kirándulni, valamint olvasni. Az erdős és hegyes vidékeket kedvelem a legjobban.

  1. Matematika, fizika és informatika tantárgyak közül melyik áll a legközelebb Önhöz?

Miért pont ezeket választotta?

Valószínűleg a matematika. Volt egy kedvenc tanárom, Ő matekot es kémiát tanított. Először még azt gondoltam, hogy a matek-kémia szakot választom. Aztán a középiskolában, a kémia kevésbé ment jól, úgyhogy akkor módosítottam. Ott nagyon szimpatikus fizika tanárom volt. Miután elvégeztem az egyetemet, akkor kezdett az informatika egy kicsit is magára találni. Már akkor gondolkoztam, hogy elvégzem az utolsó két évemben csak kicsit húzós lett volna (heti 50 óra). Úgyhogy miután megszülettek a gyermekeim és úgymond egyenesbe került az életem, akkor végeztem el az informatikát.

3.Tanári pályája során melyik eredményére a legbüszkébb?

Még régebben volt egy olyan osztály, ahol informatikát tanítottam. Négy diákot nagyon megkapott az informatika, így minden évben rendszeresen versenyeken vettek részt. Mivel hatosztályos csapat volt, ezért hetedik- és nyolcadik osztályban már programoztunk. Tízedik osztályig minden évben bejutottak az országos döntőbe. Ez után lett teljes a csapat, hiszen egy újabb fiú kapcsolódott be és így lettek négyen. Alkalmazói versenyeken vettek rész. Ebből született az, hogy az egyik fiú az OKTV-n harmadik helyezést ért el és szintén egy kislány harmadik lett ezek után. Abban az évben a fiú ötödik lett, így ketten voltak az OKTV-n a mi iskolánkból. Ez egy nagyon kiemelkedő eredmény volt.

Azonban ne feledkezzünk meg a tavalyiakról sem, hiszen Andris is nagy teljesítményt ért el, amelyben Tóth Ágnes Tanárnőnek is nagyon sok közreműködése volt. Azt gondolom, ha valaki igazán tehetséges, akkor mindenképpen kell adni neki egy plusz, amit lehet, mi már nem igazán tudunk átadni. Ő is járt matematika tehetséggondozóba tanulmányai mellett.

4.Van olyan élménye, amit nem tud elfelejteni a tanítással töltött évekből?

A negatív élményeket próbálom elfelejteni, de szerencsére nem történt semmi drasztikus. A kiemelkedő teljesítmények mind a pozitív dolgok közé tartoznak, de összességében a gyerekek visszajelzései, sok-sok apró kis élmény.