Interjú Mesterné Erika Tanárnővel

Interjú Mesterné Erika Tanárnővel

1.Mi a kedvenc iskolán kívüli foglalkozása/hobbija?

Szeretek túrázni és kirándulni, valamint olvasni. Az erdős és hegyes vidékeket kedvelem a legjobban.

  1. Matematika, fizika és informatika tantárgyak közül melyik áll a legközelebb Önhöz?

Miért pont ezeket választotta?

Valószínűleg a matematika. Volt egy kedvenc tanárom, Ő matekot es kémiát tanított. Először még azt gondoltam, hogy a matek-kémia szakot választom. Aztán a középiskolában, a kémia kevésbé ment jól, úgyhogy akkor módosítottam. Ott nagyon szimpatikus fizika tanárom volt. Miután elvégeztem az egyetemet, akkor kezdett az informatika egy kicsit is magára találni. Már akkor gondolkoztam, hogy elvégzem az utolsó két évemben csak kicsit húzós lett volna (heti 50 óra). Úgyhogy miután megszülettek a gyermekeim és úgymond egyenesbe került az életem, akkor végeztem el az informatikát.

3.Tanári pályája során melyik eredményére a legbüszkébb?

Még régebben volt egy olyan osztály, ahol informatikát tanítottam. Négy diákot nagyon megkapott az informatika, így minden évben rendszeresen versenyeken vettek részt. Mivel hatosztályos csapat volt, ezért hetedik- és nyolcadik osztályban már programoztunk. Tízedik osztályig minden évben bejutottak az országos döntőbe. Ez után lett teljes a csapat, hiszen egy újabb fiú kapcsolódott be és így lettek négyen. Alkalmazói versenyeken vettek rész. Ebből született az, hogy az egyik fiú az OKTV-n harmadik helyezést ért el és szintén egy kislány harmadik lett ezek után. Abban az évben a fiú ötödik lett, így ketten voltak az OKTV-n a mi iskolánkból. Ez egy nagyon kiemelkedő eredmény volt.

Azonban ne feledkezzünk meg a tavalyiakról sem, hiszen Andris is nagy teljesítményt ért el, amelyben Tóth Ágnes Tanárnőnek is nagyon sok közreműködése volt. Azt gondolom, ha valaki igazán tehetséges, akkor mindenképpen kell adni neki egy plusz, amit lehet, mi már nem igazán tudunk átadni. Ő is járt matematika tehetséggondozóba tanulmányai mellett.

4.Van olyan élménye, amit nem tud elfelejteni a tanítással töltött évekből?

A negatív élményeket próbálom elfelejteni, de szerencsére nem történt semmi drasztikus. A kiemelkedő teljesítmények mind a pozitív dolgok közé tartoznak, de összességében a gyerekek visszajelzései, sok-sok apró kis élmény.